Oldalak

2017. április 25., kedd

Miért nem hallgatott meg Isten?




Miért nem hallgatott meg Isten?

Szerintem mindannyiunknak a szívében megfogalmazódott egyszer az a gondolat, hogy miért nem hallgatott meg Isten. Pedig kértem és imádkoztam. Akkor mostantól nem vagyok már olyan biztos abban, hogy minden imát meghallgat az Úr? Ez a bizonytalanság elrabolja a hitünket, és teljes megfoghatatlanságba taszítja az imádságainkat. Imádkozunk, de nem tudjuk, mi lesz a kimenetele. 

De nézzük meg miként volt Márta? Márta meg volt győződve, hogy:

János 11, 21 "Monda azért Márta Jézusnak: De most is tudom, hogy amit csak kérsz az Istentől, megadja neked az Isten."

És hogyan gondolkodott Jézus?
Jézus pedig felemelte szemeit az égre, és mondta: Atyám, hálát adok neked, hogy meghallgattál engem.
Tudtam is én, hogy te mindenkor meghallgatsz engem; 

Nem volt számára kétség, hogy Isten meghallgatta. Pedig Lázár - az imái ellenére - meghalt, sőt már negyed napja halott, és büdös, oszladozó teste van. Mondhatnánk, innen már nincs visszaút. Hogy történhetett, hogy mégis feltámadt Lázár??? Csak egy dolog tette lehetővé: az, hogy Jézus elhitte, hogy amit kért az Atyától, azt megkapta. Amiért imádkozott, az az övé. Ebből nem engedett. Azt hiszem, ez volt Lázár szerencséje. Volt valaki a környezetében, aki komolyan vette a saját imáját. Nem vallásos cselekedetként tette, hogy könnyítsen a lelkén és kibeszélje a vágyait és gondolatait, hanem tudta hogy a saját imája a környezetét megváltoztató dolog. És akkor nézzük, mit tanácsol Jézus nekünk, kis egyszerű embereknek. Hogyan vigyük az imáinkat olyan szintre, hogy megtörténjenek? Hogy beteljesüljenek??? 

Márk 11, 22 "És Jézus felelvén, monda nekik: Legyen hitetek Istenben." /istenszerű, isteni természetű hitetek/ 
Márk 11, 23 "Mert bizony mondom nektek, ha valaki azt mondja ennek a hegynek: Kelj fel és ugorjál a tengerbe! /Imádkozik akár emberileg lehetetlen dologért is. / és szívében nem kételkedik, hanem hiszi, hogy amit mond, megtörténik, meg lesz neki, amit mondott."
Márk 11, 24 "Azért mondom nektek: Amit könyörgésetekben kértek, higgyétek, hogy mindazt megnyeritek, és meglészen nektek."


Ezek szerint valamit tennünk kell, hogy az imáink megvalósuljanak, azon túl, hogy imádkozunk. Nem szabad kételkedni.
Meghallgatja az Úr a kérésem? Biztos jót kértem? Méltó vagyok arra, hogy Isten meghallgasson? Ezeket mind el kell felejteni. Kértem, akkor Isten adni akar. 
Ez az Ő természete.

Példabeszédek 31, 20 "Markát megnyitja a szegénynek, és kezeit nyújtja a szűkölködőnek."

Az Ő természete az adás. Borzasztóan nagyvonalú, mert van miből. Neki soha nem fogy el semmi. Mindent odaad. És ha nem lenne neki az, amit kértél, azt mondja az Ige, akkor megteremti, létrehozza neked a te számodra. Ezért lehet gyógyulást kérni. Ami nincs, Ő előszólítja, mint létezőt.
Ez az imameghallgatásunk alapja. Hidd el, hogy amit kértél, Isten megadja, meg akarja adni és dolgozik rajta, hogy meglegyen a számodra. Hidd el! Meglesz. Adj hálát érte ,ahogy Jézus tette az oszladozó tetem előtt, és életre kelt Lázár. Tedd meg, és életre kelnek a dolgaid. Kapcsolataid, munkahelyed, anyagi életed, bizalmad Isten iránt. Életre kel az egészséged. Kétségbeesetten ragaszkodj a Hithez! Jézus mindent megad neked. Tudd, hogy amit csak kérsz az atyától, Jézus nevében megadja neked...

Kérj, és adatik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése