Oldalak

2017. augusztus 9., szerda

A gyümölcstermés szükségessége





"Maradjatok énbennem és én is tibennetek, miképpen a szőlővessző nem teremhet gyümölcsöt magától, csak akkor, ha a szőlőtőkén marad, akképpen ti sem csak ha énbennem maradtok. Én vagyok a szőlőtő, ti a szőlővessző. Aki énbennem marad és én pedig őbenne, az terem sok gyümölcsöt, mert nálam nélkül semmit sem cselekedhettek.
Ha valaki nem marad énbennem, kivettetik, mint a szőlővessző, és megszárad, és egybegyűjtik ezeket, és a tűzre vetik és megégnek.
Ha énbennem maradtok és az én beszédeim bennetek maradnak, kérjetek amit csak akartok és meglesz az néktek.
Abban dicsőíttetik meg az én Atyám, hogy sok gyümölcsöt teremjetek és legyetek nékem tanítványaim." János 15:4-8.

Aki énbennem marad és én pedig őbenne, az terem sok gyümölcsöt, mert nálam nélkül semmit sem cselekedhettek.



Tehát ha dicsőíteni akarod valaha is az Atyát, akkor sok gyümölcsöt kell teremned, és a tanítványává kell válnod.
Amikor a gazdag ifjú Jézus meghívására azt mondta, hogy "hát akkor én ezt nem tudom megtenni", „erre nincs hitem”, vagy - mai szóhasználattal - ezt nem tudom bevállalni”,  megfordult, és elment. Akkor gyakorlatilag nem jött létre  közte és Jézus között  ez a tanítványi kapcsolat. És el is távolodtak egymástól. Tehát az ifjú elment és a maga életét élte, ugyanúgy, mint eddig: megtartja a törvényeket.

De mi volt a kérdése Jézushoz? "Hogyan üdvözülhetek?" Ami azt jelenti, hogyan mehetek be a mennybe? Hogy lehet nekem üdvösségem?
Látta, hogy Jézus valami különleges dologról beszél . A mennybe menetelről. Ez addig ismeretlen volt. Ábrahám kebele igen. A paradicsom igen. A pokol igen. De a mennybe lehet menni azonnal ?
A kérdése erre vonatkozott. De gyakorlatilag nem tette meg, amit tanácsolt neki Jézus, és így valószínűleg  nem is üdvözült. Hiszen elment, és az Úr Jézus szomorúan oda is fordult a tanítványaihoz, és azt mondta, „"milyen nehezen mennek be a gazdagok a mennyek országába”. Tehát nem tudott bemenni.


A meghívásod létezik. Jézus hív és azt akarja, hogy vele vacsorázz. Tedd meg, amit kér tőled! Engedd, hogy változtasson megcsontosodott gondolataidon! Engedd, hogy hogy megmutathassa, hogyan látja Jézus a világot és a te dolgaidat! Máshogyan fogod látni te is. Légy bátor a váltásra! Ne szalaszd el a lehetőséget, mint a gazdag ifjú! Ragadd meg! És boldog leszel.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése