Oldalak

2017. augusztus 28., hétfő

Ha este végiggondolom a napomat





Ha este végig gondolom a napomat, végig kell gondolnom, hogy mi a legfontosabb az életemben? Találok olyan dolgokat, amit még meg akartam tenni, de nem tudtam: nem tudtam elérni, akit akartam, nem tudtam a gyerekeimmel eleget beszélgetni, és talán 20 éve már, hogy nem kötögettem, pedig annyira szeretek. De hát mindig a fontos dolgokat kell választani.
Mi a legfontosabb? A kapcsolat.
Kapcsolat Istennel, Jézussal való találkozások útján. Ha választanom kell, mindig ezt teszem előre.
Kapcsolat a családtagjaimmal, beszélgetések útján. Olyan könnyen elbeszélünk egymás mellett, ha nem ismerjük a másik szóhasználatát és annak igazi jelentését. Miből ismerem meg? Ha hagyom elmagyarázni, hogy min, mit ért. Hosszadalmas, de eredményre vezet. Megismerem őket, mit gondolnak, hogyan gondolkoznak…
Azért olyan magányosak a mai családban az emberek, mert nem beszélgetnek. Pedig olyan jó beszélgetni. Egy kávé vagy tea mellett, időt adni a másiknak arra, hogy gondolkodjon, hogy keresse a szavakat stressz és izgatottság, időkorlát nélkül. Ez olyan meghitt és olyan baráti.
Isten mindig hagy időt, hogy keressem a szavakat, és akár többször is megfogalmazhatok egy dolgot neki, nem bánja. Ezt eltanulhatjuk tőle.

Egy kávé vagy tea mellett, időt adni a másiknak

Én pont tegnap beszélgettem az egyik nagylányommal. Akartam beszélgetni, és mégis nagyon nehezen ment. De nem adtam fel, és a végén megértettük egymást. Ugyanazon a nyelven kezdtünk beszélni. És ekkor megindul a szeretet áramlása. Ekkor nincs, ami közénk tudjon állni, mert megértjük egymást.
A kudarcok azért vannak, hogy a hitünket gyakoroljuk, nem pedig azért, hogy feladjuk. Mindig a lehetetlen megoldásában gondolkozzál. Mert Jézus a lehetetlen dolgokat teszi lehetségessé a számodra. És akkor Isteni csodák vesznek körül a hétköznapokban.


"Ő pedig monda: Ami embereknél lehetetlen, lehetséges az Istennél." Lukács 18, 27



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése