Oldalak

2017. november 3., péntek

Megértsétek, mi legyen az Úrnak akarata.




"Megértsétek, mi legyen az Úrnak akaratja." Efézus 5, 17

"Hálákat adván mindenkor mindenekért a mi Urunk Jézus Krisztusnak nevében az Istennek és Atyának" 
Efézus 5, 20  

Nagyon jól hangzik ez, de amikor nehézségek vagy fájdalmak érnek, vagy olyan lelki nyomás, amit szinte alig lehet kibírni, akkor bizony nem ez az első, ami eszünkbe jut. Leginkább a panasz vagy a kétségbeesés szava. De talán azért jó, ha beszélünk erről, mert rajtunk, hívőkön is ugyanolyan kísértések esnek, mint a világ szerint élő  embereken: betegség, fájdalom, nehézségek, családi konfliktusok... Hiszen a világban élünk, de nem a világ szerint...  Hogyan?
Az ahogyan ezekben a helyzetekben beszélünk, reagálunk, ahogyan  a hitünket kezdjük megvallani, megerősödni benne, és aztán valóra váltani. És elkezdünk csodákban gondolkodni.


"Mert általad táboron is átfutok, és az én Istenem által kőfalon is átugrom." 
Zsoltárok 18, 30 

Hogyan? Úgy hogy nekifutok. Nem várakozom, hogy a csoda megtörténjen nélkülem, és majd én részese leszek, hanem én futok neki, és én magam alkotom meg a csodát Istennel.

"Elmenvén pedig prédikáljatok, mondván: Elközelített a mennyeknek országa..." 
Máté 10, 7  

Tehát el kell mennünk, törni a fejünket hova; és készülni, fizetni útiköltséget, szállást. Prédikálni kell elmenni, nekünk kell kezdeményezni a beszélgetést, indítani a kapcsolatfelvételt, nem várni, hogy kérdezzenek.
Például tegnap felhívott egy hölgy, és elmondta, hogy a cukra irdatlan magasra szökött. Első gondolatom volt: ezért hívott fel, hogy közölje? Nem kért semmit, nem mondott semmit, csak a puszta tényt: hiába vett be gyógyszert, nem használ neki. Aztán bevillant, biztos azért hívott, hogy imádkozzam érte, bár nem mondta. Azonnal elkezdtem imádkozni, és a végén megáldottam. Letettük a telefont. Másnap kaptam a hírt, azonnal lement a cukra teljesen normál szintre, és ott is maradt.

  
"Betegeket gyógyítsatok, poklosokat tisztítsatok, halottakat támasszatok, ördögöket űzzetek. Ingyen vettétek, ingyen adjátok." 
Máté 10, 8

Ha betegről hallasz, akkor fel kell ajánlanod neki az Istentől kapható gyógyulást! Ajánld fel, imádkozz, és bízz az Úrban!  Ő meghallgat. Tudnod kell, hogy az imáid olyan fontosak Istennek, hogy meghallgatja őket. Ha gyógyíthatatlan beteg, akkor neked kell segítségére sietned, mert egyedül Istennek van hatalma valóságosan gyógyítani.
Nem lehet az ördögé az utolsó szó!


"Halál! hol a te fullánkod? Pokol! hol a te diadalmad?" 
1Korinthus 15, 55  

A kezdeményezést a mi kezünkbe adta az Úr. Miért? Mert Isten minden helyzet felett Úr, ami azt jelenti, hogy megváltoztatja, átalakítja.
Mi a teendőnk? A hálaadás. Amivel kinyilvánítom az egész szellemvilág előtt, emberek előtt és a menny előtt, hogy Jézus teljhatalmú Úr. Nem félek, és tudom, hogy Ő segíteni fog. Pont úgy, ahogyan Lázár sírjánál tette Jézus.


"Atyám, hálát adok neked, hogy meghallgattál engem Tudtam is én, hogy te mindenkor meghallgatsz engem; csak a körülálló sokaságért mondtam, hogy elhiggyék, hogy te küldtél engem." 
János 11, 41-42

Eddig a hálaadó szó, és innen kezdve az Istennel együtt munkálkodó, kezdeményező szó:


"És mikor ezeket mondá, fennszóval kiálta: Lázár, jöjj ki!" 
János 11, 43

Tudd hogy Isten munkálkodni akar, de nélküled nem tud. Te vagy a keze, a szája, a lába. Menj el, szólj, és tedd rá a kezed, és imádkozz!
Mindezt azzal a hálaadással a szívedben, hogy Isten mindenek felett Úr.

Légy hálás!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése