Oldalak

2018. augusztus 16., csütörtök

Isten a szeretet




"Az Isten szeretet; és aki a szeretetben marad, az Istenben marad, és az Isten [is] ő benne." 
1János 4, 16  

Isten maga a szeretet. Ezt mondja a Biblia.Tehát a szeretetet egyedül Tőle lehet megtanulni. Hiszen Ő maga a szeretet. A természete, a viselkedése, a döntései, a reakciói, a véleménye - minden szeretet. Tehát, ha szeretnénk megtanulni szeretni, akkor Őt kell figyelni: Ő hogyan viselkedik bizonyos helyzetekben. Az első, ami nagyon szembetűnő, mindig megtalálható: akármikor segítségül hívod Őt,  Ő megfelel, azonnal válaszol.
A másik az, hogy a neve, „az, aki  jelen van,”. Vagyis mindig jelen van.


"És íme én veled [vagyok], hogy megőrizzelek téged valahova menéndesz, és visszahozzalak e földre; mert el nem hagylak téged, míg be nem teljesítem, amit neked mondtam." 
1 Mózes 28, 15  

Jézus is valami ilyet mondott:  Ő mondotta: Nem hagylak el, sem el nem távozom tőled. Zsidó 13, 5.  Tehát a szeretet a megtalálhatóság. Mindig számíthat rád, akit szeretsz. Bátran hozzád fordulhat és megkérhet bármire, ami tőled telik. Segíteni fogsz. Ez a szeretet egyik jele.
Milyen fontos ez a családban! Hogy a gyerekek és a házastársak ebben az édes bizalomban élhessenek, hogy a másik szeret, mindig velem lesz, és el nem hagy engem, el nem távolodik tőlem. Nincs elválás, nincs dacos "nem beszélek", hanem mindig jelen vagyok. Készség van bennem, hogy ott legyek, és számíthassanak rám. Ha ebben a biztonságban nőhetnének fel a mai gyerekek, sokkal magabiztosabbak, tűrőképességűek, stresszhelyzetet jobban tűrő fiatalok lennének. Hiszen a szeretet épít. Vagyis ez építi a kapcsolatokat, a személyiséget,  a test fizikai állapotát. Mindannyiunknak szükségünk van erre a biztonságra. Aki ezt felismerte, az kezdje úgy hogy ő maga fog úgy szeretni, mint Isten. Megtalálható, el nem megy, mindig készséggel segít, és ezt ki is mondja, rendszeresen megerősíti a másikat, hogy ebben bízhat, mert ezt fogja tenni, és nem változtat a kimondott szaván, hanem ahhoz tartja magát, mert azért mondta ki. Az a szeretet tehát, hogy megtalálható vagyok, jelen vagyok, segítek, el nem hagylak, sem el nem távolodom tőled. Ez az isteni szeretet, és akinek nincs, kérje Istentől, ö adni fog ilyen szeretetet. És máris be tudjuk tölteni az igét:


"Szeresd felebarátodat mint magadat!" 
3 Mózes 19,18 

Itt vagyok. Számíthatsz rám.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése