Oldalak

2018. augusztus 2., csütörtök

Én leteszem az életem




 
"Azért szeret engem az Atya, mert én leteszem az én életemet, hogy újra felvegyem azt. Senki sem veszi azt el én tőlem, hanem én teszem le azt én magamtól. Van hatalmam letenni azt, és van hatalmam ismét felvenni azt. Ezt a parancsolatot vettem az én Atyámtól." János 10,17-18 

Ezt az Igét mindig Jézusra - és egyedül Jézusra - szoktuk érteni. Pedig nem csak Őrá vonatkozik. Ez az Ige a szolgálatról szól. Hogyan járjunk az új életünkben, amikor minden átrendeződik. Amikor az eddig fontos dolgok háttérbe szorulnak a mennyeiek mögé. Amikor egy megtérni vágyó előrébb való, mint hogy elmenjek vacsorázni...Vagy amikor egy szabadulás vagy egy bizonyságtétel fontosabb számunkra, mint a saját pihenésünk. És ezek csak akkor nem nehezek, amikor az életünk középpontja a Jézussal való kapcsolatunk. Amikor a Szent Lélek vezeti a döntéseinket, és mi hajlandóak vagyunk arra menni, amerre Ő vezet. 


"Mert valaki meg akarja tartani az ő életét, elveszti azt; valaki pedig elveszti az ő életét én értem és az evangéliumért, az megtalálja azt. Mert mit használ az embernek, ha az egész világot megnyeri, lelkében pedig kárt vall?" Márk 8,35-36   

Látjuk itt is: mindenkinek magának kell elveszíteni a régi életét. Nem várhatod, hogy Isten vegye el azt. Nem fogja. Ő önkéntes szolgálatot kér. A régit neked kell eldobni, elhagyni. 

"Azért szeret engem az Atya, mert leteszem az életem." 

Önként. Nekem kell adni, nem veszi azt el tőlem Isten. Én adom. Ez a szolgálatunk alapja. Az Isten szolgálata önkéntes szolgálat. És ezek az Igék azonnal megmérik az életünket. Tudom-e önként halálba szánni a saját énemet? Igényeimet? Életemet? Azzal, hogy a Szent Lélek vezetését fontosabbnak tartom? Ha igen, akkor biztos lehetsz benne, hogy Isten a te igényeidet is be fogja tölteni, fontosnak tartja, és nem fogsz semmiben hiányt látni. Ez a menny szolgálatának törvényszerűsége. Bátran merj elveszíteni!
Mert

"Valaki pedig elveszti az ő életét én értem és az evangéliumért, az megtalálja azt.” Márk 8, 35




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése